20 August 2010

Selamat Menghayati Ramadhan

Hari ini ganaplah 10 hari umat Islam di Malaysia menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan dan lagi 9 hari lagi genaplah selama lima bulan saya tidak menulis di ruangan ini. Kalau rumah pastinya sudah bersawang dan berhabuk akibat tidak dibersihkan sekian lama. Entah kenapa pada malam ini terasa ingin menulis pula, sebenarnya walau tidak menulis saya mengetahui terdapat pelawat yang menziarahi saban hari dan mungkin dikalangan mereka ada yang menantikan penulisan saya yang terkini. Terima kasih pada yang sudi menjengah dan sesungguhnya ingin saya khabarkan bahawa kalian adalah sumber inspirasi saya. Jazakallah..
Terlalu banyak peristiwa dan tragedi yang berlaku selama masa lima bulan ini dan terasa seperti ada satu kelompongan dalam diri apabila saya tidak berkesempatan menulis. Setidak-tidaknya apabila menulis di sini ia boleh dijadikan rujukan sendiri dan perkongsian bersama. Dalam tempoh tersebut, banyak masa saya dikongsi bersama dengan rakan facebook sahaja. Kebetulan pula rakan blog saya ramai yang sudah tidak aktif lagi menulis dan mereka beralih ke FB. Insya’Allah sempena mengambil keerkatan bulan Ramadhan saya akan mula menulis semula di ruangan ini selepas ini. Semoga catatan saya akan menjadi bahan bacaan santai dan perkongsian yang bermanfaat untuk kita semua. Teringin juga untuk mendapat komen bagi setiap penulisan agar dapat membantu dari segi input dan penambahbaikan.
Lupa dikhabarkan bahawa saya sekarang sudah menduduki rumah baru iaitu rumah teres. Lebih selesa dibandingkan rumah lama iaitu apartment di tingkat 8 dahulu. Segalanya terjadi mugkin disebabkan rezeki orang baru yang hadir dalam keluarga kami iaitu Nuur Raiyhaan Saafiyyah. Sedar atau tidak sebenarnya anak adalah penyambung zuriat dan penyumbang kepada rezeki sesebuah keluarga. Kalau dengan anak pertama saya beroleh pekerjaan menjadi seorang guru dan memiliki sebuah kereta tetapi dengan anak kedua lain pula rezeki yang Allah kurniakan. Maha Suci Allah yang menciptakan manusia dan memberikan rezeki kepadanya.

Sekian dahulu buat masa ini dan dikesempatan ini rasanya tidak terlambat untuk saya mengucapkan "Selamat Menyambut dan Menghayati Bulan Ramadhan Al-Mubarak". Semoga kehadirannya dapat menambahkan lagi amalan kita dan memberikan keampunan serta keberkatan dalam kita menjalani kehidupan seharian. Ameen.

'

'

1 comment:

Fakeh said...

Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

(a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

FAKEH KHALIFAH SAKA