14 December 2010

Selamat Pengantin Baru Sahabatku..

* Sahabat setia yang menemani saya di hari bahagia.

Tanggal 12 Disember 2010 merupakan tarikh yang paling berharga buat Zaki iaitu seorang teman baik dan kawan rapat saya di waktu persekolahan kerana beliau melangsungkan perkahwinan pada hari tersebut bersama dengan gadis pilihannya. Agak mendukacitakan bagi saya kerana lambat mengetahuinya sedangkan seminggu sebelum tarikh tersebut saya sudah pulang ke kampung. Zaki menelefon saya untuk memaklumkan berita gembira ini tetapi saya sudah berada di rumah sendiri. Hendak pulang semula almaklumlah bukannya dekat dari putrajaya ke penang malahan pula kali ini saya menbawa ibu bapa bersama untuk tinggal beberapa hari di rumah baru saya.
Untuk pengetahuan semua, sahabat saya Zaki ini merupakan pengapit saya ketika melangsungkan majlis perkahwinan bersama dengan isteri kira2 lima tahun dahulu. Banyak pengalaman yang kami tempuhi bersama ketika itu dan biarlah ia menjadi rahsia antara kami. Bergelar raja sehari merupakan pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Kalau tiada Zaki rasanya gemuruh saya pasti bertambah kuat apabila berada di depan khalayak yang ramai ketika itu. Memang menjadi harapan saya agar saya juga ada bersama ketika dia pula melangsungkan perkahwinan tetapi apakan daya tiada jodoh untuk kami bertemu di saat hari bahagianya.
Buat sahabatku Zaki, mohon maaf kerana tidak dapat hadir di hari bahagiamu. Di kejauhan ku kirimkan doa agar pernikahanmu berlangsung dengan sempurna dan kalian beroleh kebahagiaan sehingga akhir hayat. Berusahalah memperolehi zuriat agar ia menjadi anak soleh/solehah penawar hati, penyejuk jiwa dan pendinding dari bakaran api neraka. Semoga murah rezeki dan mendapat keberkatan Ilahi dari ikatan pernikahan ini. Terima kasih atas jasamu menemani dan memeriahkan hari perkahwinanku dahulu. Selamat Pengantin Baru, semoga kekal ke akhir hayat dan bahagia selalu. Amin.
,
Mutiaraminda2U:
,
“Kebahagiaan itu sebenarnya perlu dicipta, bukan dicari.”
'
'

No comments: