23 June 2014

Selepas 5 Tahun Anakku Kini Membaca Blog Dirinya..

Semalam secara tidak sengaja saya menunjukkan kepada anakanda tersayang akan blog dirinya iaitu http://nuuratiiqahmardhiyyah.blogspot.com yang telah saya bina pada tahun 2009. Ketika itu usianya baru sahaja sekitar 3 tahun. Dengan usia sebegitu untuk.membaca penulisan saya kepadanya adalah sesuatu yang mustahil.

Setelah 5 tahun saya seakan tidak percaya bahawa anak saya membaca kisah hidupnya yang saya tulis dahulu. Berada di sebelah saya semalam Atiiqah membaca dengan begitu fasih sekali. Lebih terharu apabila dia begitu teruja dengan blog tersebut dan bertanya kepada saya "Abi tak penat ke tulis tentang Kak Long?" jawapan ku pantas.. "Abi buat semua ni untuk anak Abi yang Abi sayang." Saya tahu yang dia kini mengerti apa yang telah saya ungkapkan padanya tambahan pula blog tersebut menceritakan segala yang kami lakukan ketika dia masih kecil.

Dengan bantuan isteri tercinta yang kini sedang berkursus di Melaka saya dapat semula email dan password untuk memasuki blog tersebut walau permulaannya seakan kecewa kerana tidak berjaya. Alhamdulillah sesuai dengan niat asal blog dirinya dibini kini blog tersebut saya serahkan pada anak saya kerana dialah yang berhak menguruskannya dan tak sabar menantikan penulisan pertamanya di alam maya. Selamat menjadi blogger muda anakku! Jom kita menulis sama2 dan jadikan menulis serta membaca amalan keluarga kita. Abi sayang Kak Long! :)

No comments: