15 May 2009

Selamat Hari Guru Kepada Semua Guru

'
Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua insan bernama guru yang kini berkhidmat di seluruh pelosok negara Malaysia samada di pedalaman, luar bandar mahupun di bandar. Kepada guru-guru yang sudah berpencen dari menjalankan tugas terima kasih atas jasa dan sumbangan anda. Ucapan ini ditujukan khas terutamanya kepada guru-guru yang telah mengajar saya selama ini bermula dari bangku sekolah rendah, sekolah menengah hinggalah ke menara gading dan maktab perguruan. Sesungguhnya jasa dan pengorbanan kalian dalam menyampaikan ilmu serta keikhlasan kalian telah menjadikan saya sebegini. Sebagai pelapis perjuanganmu wahai guruku, ketahuilah bahawa sekarang tibalah masa saya pula menggalas beban kalian mendidik anak bangsa untuk menjadikan mereka insan yang berguna agar dapat berbakti kepada agama, bangsa dan negara apabila mereka dewasa kelak. Satu tanggungjawab yang amat berat dan besar di atas pundak kepala saya dan satu pekerjaan yang tidak pernah saya impikan sewaktu kecil dahulu tetapi Allah telah memilihnya buat saya. Syukur padaMu Ya Allah dengan pekerjaan yang mulia ini dan Terima kasih Cikgu!
'
"Sekiranya kamu memuliakan guru maka kamu pasti akan mendapat keberkatan dan kemuliaan ilmu, dengan kemuliaan tersebut pastinya suatu hari nanti kamu akan dimuliakan orang kerana sikap dan perbuatanmu yang telah memuliakan guru."
'
'
'

2 comments:

P'su said...

salam berkunjungan.. selamat hari guru

Putra Ilmuwan said...

Terima kasih krn sudi berkunjung. harap dapat berkongsi ilmu dgn P'su.